9. dag

Jeg er ikke sulten, jeg vil ikke spise mad, jeg vil ikke se mad.
Al min længsel efter søde sager og forskelligt slags mad er stort set væk.
Jeg er ved at brække mig over bøf og salat.
Min mor kom dog med en anden ide på at lave bøffen. bank den! Så den fik nogle tæsk og blev smidt på panden. Sagde mig stadig overhovedet ingenting. Jeg skar noget agurk ud i stedet for salat.
Godt det her snart er overstået så jeg kan få mig noget ordentlig mad....
Men men men, 5 kg er snart smidt! (-:

----
Jeg lavede boller i dag!
600 gram hvedemel
75 gram sukker
10 tsk. bagepulver
2,5 dl. mælk
100 gram margarine
Æg - til pensling
Solsikkekerner
 
Bland hvedemel og bagepulver sammen, smuldre margarinen i, hæld sukker i og bland det sammen. Lav en fordybning i dejen og hæld mælken i. Ælt det godt sammen og skær ud til boller.
(Jeg fik kun 8 men de er også bare mega - der kan nok blive til 15 ca.)
Pensl æg og mælk sammen i en skål og en skål med solsikkekerner ved siden af.
Sæt en bolle af gangen op i ægge- og mælkeblandingen, derefter over i solsikkekernerne og så op på bagepladen. Pensl bollerne ovenpå med ægge- og mælkeblandingen. Sæt midt i ovnen ved 200 G. i ca. 20-25 minutter.
Jeg har endnu ikke smagt dem. Men de dufter fantastisk, og Ida er helt vild med dem. (:
God bagning!
(Egen opskrift)

Fik jeg overhovedet skrevet at min mor og jeg kom ud og plukkede brombær??
Vi fik plukket 2800 g. Sådan! Vi har delt det lige op. Det jeg skal bruge min portion til er:
- 2 forskellige slags brombærtærter. - En med chokolade bund og en med marcipan.
- Brombærmarmelade
- Resten bruges til Idas havregrød hvor jeg koger brombærrene op, moser dem og blander dem sammen med havregrøden inden jeg fordeler det i små plastikdutter hvor de så bliver sat på frost.
^^ Der kommer opskrifter når jeg selv har afprøvet dem :-)

Følg med igen i morgen (-:
- Talks <3

Kommentarer

Populære opslag