Religion - Troen på Gud?

Jeg er ved at stable Idas dåb på benene og tænkte i går lidt over hvorfor jeg egentlig holder fast ved at hun skal døbes. Egentlig vil jeg rigtig gerne have hun bliver det for hvis hun vil konfirmeres når hu bliver 14 så synes jeg det er synd hvis hun skal døbes inden.
Jeg tror som sådan ikke på Gud, men jeg er Kristen, jeg har i mange år overvejet at melde mig ud af folkekirken. Men så har jeg tænkt over det. Jeg bor i et Kristen land, så derfor burde jeg vise respekt overfor min religion og blive i folkekirken. Jeg er døbt og konfirmeret. Dengang blev jeg det kun pga. pengene og for at få min familie samlet. Men nu har jeg gjort det fordi jeg ER kristen. Men kan man godt være kristen selvom man ikke tror på Gud og går i kirke? Det mener jeg godt man kan. Jeg melder mig ikke ud af folkekirken, simpelthen for at støtte min egen kristne religion. Der er så mange muslimer i Danmark, og jeg føler de 'overtager' hvis alle danskere opgiver deres religion.
- Ellers er jeg ved at have godt styr på hendes dåb. Præsten er booket, lokalet er fundet, jeg skal bare have det lejet igennem en veninde. Fadderne er fundet de skal bare spørges om de har lyst. Kjolen er fundet, den har min mor liggende og jeg er selv blevet døbt i den, synes det er en sød tradition at lade kjolen gå igennem generationer. Jeg skal lave en lyserød kransekage, min mor og min bror laver en anden kage som jeg ikke vil afsløre. Vi skal have buffet udefra, men ved dog ikke helt hvorfra endnu? Vi inviterer 27 mennesker i alt. Nu skal jeg bare have købt alt pynten og diverse ting, så er det klaret. Hun er allerede navngivet, så har masser af tid men vil gerne have det overstået.

- Har i dag haft en stille og rolig dag, udover jeg startede dagen med at få et ordentlig knæk i min skulder. AV!! Så det går jeg og bøvler lidt med.
Jeg opdagede før jul at jeg har mus i mit kælderrum, rigtig øv! Men satte så musefælder ned og tjekkede dem i dag. iiiih! Jeg kunne græde! Der var gået en mus i den ene, den anden var klappet men der var ingen mus i. Det er så synd. Det er jo ikke deres skyld at de ikke må være der. Idas far kommer og fjerner den i morgen, det kan jeg simpelthen ikke gøre. Ville gerne ha' købt sådan en fælde hvor de bliver lukket inde og holdt i live. Men de er vidst for dyre og jeg har ikke tid til at gå ned i mit kælderrum hver dag for at tjekke. Er kun dernede ca. hver 3. uge og det er synd hvis de skal være lukket inde der i 3 uger uden at kunne få noget mad, så de dør anyway. Men, det er ikke sjovt da! :(

Jeg har en hel del jeg skal nå i morgen så ved ikke om jeg når at blogge, gør jeg måske heller ikke lørdag. I morgen skal jeg have ordnet pas, klippet hår, plukket øjenbryn, købe undertøj, købe shampoo (har fandeme fået skæl!!!!), købe gave til min niece som blev 3 år i går, skal hente noget tøj også kommer Idas far også. ++++ JEG SKAL SE THE VAMPIRE DIARIES! De har holdt julepause i over en måned og starter endelig op i morgen. Eller i nat faktisk.
Lørdag skal jeg tidligt op og gøre mig klar, skal så af sted mod Odense (Hvis der ikke kommer for meget sne) så skal der tages billeder af tutten og jeg, købe knive i Bilka og derefter til fødselsdag hos min niece og så kan det være jeg kører med min mor hjem.

- jeg er ked af jeg ikke poster så mange billeder i min blog. Men det er fordi jeg skal loade dem op på min blogside før jeg starter med at skrive. Det er SÅ besværligt! Men så lige jeg kan hente en app ned til min iPhone og så på den måde overføre billeder. Prøver og se om jeg kan få det til at virke.
Det er jo lidt træls bare at sidde og læse og ikke kigge billeder ;)

SÅ kom der billede ind. Et lidt random billed, men det virker da :)
- Talks <3

Kommentarer

Populære opslag