I'll never fail you !

Ja, jeg er præmenstruel, hvad er din undskyldning for at være en idiot?

What a night! Jeg gik først i seng hen af ved 3-tiden, da jeg så ligger inde i sengen bemærker jeg at tuttens vejrtrækning bliver svagere og svagere og lyder meget underlig. Jeg går så op til hende og får hende lagt på en anden måde så hun bedre kan trække vejret. Hendes næse er totalt stoppet så hun vil ikke engang have sutten for så kan hun ikke få luft. Stakkels pige :( Hun falder heldigvis i søvn igen men vågner kl. 8 hvor vi så står op. Hun er frisk nok og helt vildt glad, så det er slet ikke til at mærke på hende at hun er syg. Lige nu ligger hun og sover igen.
 
Jeg var jo hjemme ved min mor i sidste uge, i Nordborg. Vi vælger så at gå en tur til Havnbjerg for lige at sige farvel til den blok vi flyttede ind i da vi flyttede herned fra Sjælland. Vi vidste godt den skulle rives ned. Men det her syn var vi ikke forberedt på...
Væk var blokken!
Underlig følelse at se at det var væk og der kun lå murbrokker tilbage.
 
Jeg er tit over grænsen med min svigerinde og hun har købt nogle Schinken-Eisbein. Så det tænkte jeg at jeg også ville prøve. Lavede nogle lækre kartofler til, sovs, chips og grønsager. Det smagte egentlig ok. Men det er MEGET røget, lige lidt for meget for min smag. Men selve kødet er sindssygt mørt og falder bare af benet når den skal skæres ud.
 
Skræl kartofler og krydder dem som ønsket.
Kødet stilles på en rist med en bakke under med en smule vand i. Kød og kartofler steges i en time ved 220. (Kødet er vakuumpakket, så der ligger noget sky med i, dette skal bare blive siddende på)
Vandet hældes fra og jævnes til en sovs. Grønsagerne dampes.
Så er der serveret.
 
 
 
Købte også disse croissanter i Tyskland. De ligger i en dåse så når man åbner den kommer der en dej ud. Man skærer efter striberne, ruller dem helt løst. De bages i ovnen i 15 minutter (mener jeg) også er der lækre croissanter.
 
Face your problems, don't facebook them!
 
5 ting, der sker, når man har mor hjerne:
1. Når jeg ikke kan finde min telefon, finder jeg den som regel ved siden af osten i køleskabet.
2. Når jeg står i Bilka med tutten, kan jeg ikke huske, at vi gik hjemmefra, og hvordan vi er kommet derhen.
3. Jeg roder rundt i tal - selv mit husnummer - Sidst blev jeg spurgt om hvilket husnummer jeg boede i, jeg svarede 64. (Det er 6 år siden jeg har boet i nummer 64, jeg bor i 40 nu)
4. Jeg spiser mærkelige ting og orker ikke at gøre noget ved det, så spiser det alligevel.
5. Jeg går ind i dørkarme, Nej, ikke som damer, der får tæv. jeg GÅR ind i dørkarme. Alle vegne. Og ind i spejle i tøjbutikker.
 
Mødregrupper:
Jeg er rigtig glad for min. Det havde jeg aldrig troet, jeg skulle blive. Konceptet holder dog ikke helt på papiret: 4 nybagte mødre, som ikke aner hvad de har gang i, men helt klart er gode til at lade som om, de ved noget, mødes med deres nyfødte skrigeunger. Der er jo hormoner, præsentationsangst og søvnmangel all over! Min gruppe er cool nok, vi har alle nogenlunde samme alder, alle sammen nogle lækre tøser som også er på alder med hinanden.
Min svigerinde betyder meget for mig som også har to børn, den nyeste er 2 måneder ældre end tutten og han får Ida til at ligne verdens største baby og hendes lår til at ligne en reklame for fløde. Men hey, tykke børn leger bedst! (: Men mødregruppen er der når man har behov for at brokke sig, eller som orker at høre på, hvor fantastisk nuttet tutten er - uden at afbryde. Og jeg gør det samme for dem.
Moderskabet knytter kvinder sammen. Man bliver optaget i en forening, hvor der er grundlæggede forståelse for, at ens liv er noget andet nu, og at ting er svære. Man kan være uenig om en milliard ting, men moderskabet forener, og der er styrke i det. Ja, det er rimelig 70'er-ramt, men jeg mener det!
 
Samtale:
Ida: Arrrrrrrrrrggggghhhhhiii
Mig: Jaaaaaaah?
Ida: (Alvorligt og fast i blikket) Arrrrrgyyyiiii-ihihihi
Mig: (Spørgende) Arrrrrrrgyyyhiiiii-iihihih?
Ida: (Smilende) Uuuuiiiihi-va-va-vaiiih
Mig: (Stor smilende) Uuuuiiihi-va-va-vaiih
(Tak til: "Hvor lagde jeg babyen?" for inspiration)
 
 
Vil prøve og se om jeg kan få numsen ud i forårsvejret som er fyldt med sne, er desværre løbet tør for modermælkserstatning. PIS at man ikke ammer!
- Talks <3 (Instagram: Zeniab90)
 

Kommentarer

Populære opslag