Oooog, hvad skal der nu ske?

Jeg er heldigvis på barsel og det vil jeg være længe endnu. Jeg nyder hvert et eneste sekund. Hvis jeg selv kunne bestemme, så ville jeg gå hjemme hele tiden. Det ville dog kræve min mand hev nogle flere penge hjem fra hans tømrer job. Not gonna happen. 
Jeg er uddannet social- og sundhedshjælper og jeg elsker mit arbejde. Men det er bare ikke nok. Jeg gik med en drøm om at uddanne mig videre til assistent og derefter sygeplejerske. Det er dog bare ikke drømmen længere. 
Hvad skal jeg så? 

Jeg har kigget lidt rundt. 
Jeg har før haft drøm om at blive kosmetolog. Dum uddannelse. Hvis jeg skal have SU under uddannelsen, så er det nærmeste sted i Kolding. Ellers koster uddannelsen 51.000 kr. Igen, så mange penge kan min mand ikke hive hjem. 
Så er der kosmetiker. Ja, grundforløb kan jeg tage her i nærheden af hvor jeg bor, resten skal tages længere væk. 

Sexolog. Også en selvbetalt uddannelse, som højst sandsynligt kræver en uddannelse ved siden af, for at få mad på bordet. Job som sexolog skal man selv skabe i form af klienter. 

Starte egen butik, men med hvad? Desuden fik jeg kun 1 år på HG, som ikke gælder, da jeg ikke tog eksamen. 

Jeg har intet skole udover folkeskolen. Heldigvis har SOSU-skolen fået alle mine karaktere op på et D-niveau og ikke F-niveau, som det er det man har når man går ud af 9. klasse. Jeg stinker til matematik, som i at jeg er talblind. 

Jeg hader tanken om, at jeg nok må en tur på VUC for at få den rette skolegang til, at kunne læse videre. 
Lige nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg vil, heldigvis har jeg stadig et godt stykke tid til at finde ud af det. 

27 år, mor til 3 børn, har ingen idé om hvad jeg vil. 

Kommentarer

Populære opslag