Selskabspapegøje

Mange tror at livet på barsel er den rene ferie. Man går hjemme hele dagen, kan nusse pudse om sin lille baby, gøre rent og lave mad. 
DET ER LØGN! 
Jeg har en baby som er helt ekstremt tryghedssøgende og har et stort tryghedsbehov. Det kræver en hel del fra min side, og en masse stillesiddende timer i sofaen med en baby der hænger fast på mine bryster. 

Og barnet gider jo bestemt heller ikke bruge sut, så det gør det jo heller ikke meget nemmere.

Jeg selv havde en ide om at jeg ville få masser af tid til at ordne forskellige ting i hjemmet, især nu hvor vi er igang med en mini renovering. Well, think again. 

Ida kan jeg huske var en god blanding af det hele. Hun ville meget gerne sove, og hun ville sove længe! Sara ville bestemt ikke sove hos mig, så jeg havde mine arme frie. Men Emilie, hun er godt nok kommet bag på både Morten og jeg. 
Jeg har i 2 måneder sovet på sofaen, med Emilie ovenpå mig. Simpelthen fordi hun vågner m e d d e t s a m m e når jeg lagde hende fra mig. 
Det er heldigvis begyndt at vende, og for 3 dage siden kom jeg ind i min egen seng igen og baby lå fint og puttede i vuggen ved siden af mig 7 timer i træk. Kan jo næsten ikke bede om mere. 

Men i dagtimerne er hun ikke vild med at sove, og hun vil slet ikke ligge alene! Jeg kan knap nå ud af stuen for at gå på wc, før sirenen lyder. Yay

Efterhånden er der en del der har spurgt “hvordan er det så at gå fra 2 til 3 børn?”
Og her kan jeg svare: det er hårdt! Det kræver ekstremt meget mere af en at, man har en lille baby man har besluttet at man bare vil amme, samtidig med man har en pige på 2 år og en på 5 år som også rigtig gerne vil deres mor. Jeg kan bare sige, hvor er jeg dog glad for vi er 2 om alt det her! (Lad os lige sende en tanke til de enlige mødre derude) 

At ha’ 3 børn er hårdt. Alt skulle faktisk være mere hårdt med nr. 3, selv fødslen, og ja. Det var den også! Læs selv her

Men selvom det er hårdt, så smelter min lille selskabspapegøje mit hjerte flere gange om dagen. Hendes smil og hendes glade øjne er simpelthen ubeskriveligt! Det visker alt det trælse væk. 



- talks <3

Kommentarer

Populære opslag