Når tiden bare går alt alt for hurtigt

Når man nogle gange, får stoppet op, og set sig omkring, så opdager man, at tiden bare flyver vild og voldsomt afsted.


Emilie
For snart 7 mdr siden fødte jeg en lækker lille pige, men hvor de 7 mdr er blevet af, ja det ved jeg ikke.
Hun er godt igang med at lære og kravle, og begyndte med at møve sig frem for en måneds tid siden. Hun sidder og er faktisk begyndt at ville trække sig op fra siddende position til stå. Kræfterne er der dog ikke helt endnu.
2 tænder er kommet og sikke et helved når de får dem! Pyler og dårlig mave! Øv!
Vi har haft nogle udfordringer med hensyn til at starte på mos, det har hun virkelig ikke brudt sig om. Da hun blev 4 mdr startede vi stille og roligt, men da hun ikke brød sig om det, så lod jeg være og jeg fuldammede til hun var 6 mdr. Jeg er så mega stolt! De 2 andre er ikke blevet ammet, og at jeg nu kan amme min datter, at min egen krop producerer mad til hun kan overleve, er simpelthen den mest fantastiske og ubeskrivelige følelse der findes!
Så trods en meget svær ammestart, med en pige der ville ammes KONSTANT! Så synes jeg vi er kommet rigtig godt efter det. Det bånd man får, mellem mor og amme barn og er simpelthen så fantastisk. Hele vores amme historie får jeg lavet et blogindlæg om senere hen.


Sara
Min lille mus på 2 år, 3 lige om lidt! Er en rigtig lille tumling med stort T! Hun er simpelthen så fræk og nøj hvor skal hun bare finde grænser. Men, hun er min lille pige. Hun er så sød og kærlig. Hun startede i børnehave i marts måned. Heldigvis gik storesøster Ida der også, så hun fik en blid start. Det går super godt med hende. En skøn stille og rolig pige. Jeg er ved at planlægge fødselsdag for hende, 3 år! Det bliver noget med nogle små pandekager man selv kan pynte, sluch ice maskine og hygge i haven.
Til forskel fra Ida har Sara altid været ufattelig nem! Især når det er sengetid. Man ligger hende ind i sengen, synger 4 sange, siger godnat, elsker dig. Og så ligger barnet sig til og sove! Det jo vildt. Ida skulle nusses i søvn. Sara er også en meget følsom pige, som helst ikke skal have skæld ud, så reagerer hun meget voldsomt og bliver ked af det. Hun er meget utryg i nærheden af mænd, især store mænd, der bryder hun sig godt nok ikke om. Hun skal gerne lige se alle folk an, og skal kunne føle sig tryg hos dem. Hun søger rigtig meget sin storesøster og ser virkelig meget op til hende. Det kan tydeligt ses når jeg vil tage et fællesbillede af dem, Sara skal lige tjekke hvordan Ida gør, hvordan Ida står og om Ida vil være med. Det er lidt fasinerende at se faktisk.


Ida
Min store lort på 5 år er startet i SFO! Hun elsker det og hun glædede sig så længe, hun var også bare så mega klar til det. Hun er vildt god til tal og bogstaver og hun vil super gerne lære. Det sker ofte at hun går ind på værelset, lukker døren, sætter sig ved sit skrivebord og sidder og skriver i hendes førskolebøger. Jeg er ret stolt af hende. Efter sommer starter hun i skole, deeeet synes jeg faktisk ikke om. Men det er jo desværre den vej det går, og tiden kan ikke stoppes. Hun er en helt fantastisk pige og en vidunderlig storesøster. Man kan tydeligt se på hende at hun knuselsker sine små søstre, også selv om Sara er god til at drille hende. Da jeg startede bloggen op, var det faktisk en blog omkring Ida, det er 5 år siden! Min lille tut er blevet til en stor lort. How did that happen. Nogle gange når jeg putter hende, eller tjekker til hende inden jeg går i seng. Så stopper jeg op, og står bare og kigger på hende. Beundre hendes smukke udseende, og bare stå og fundere over hvor i alverden tiden blev af. Det har især været mærkeligt når jeg har den her lille baby, som er født 2 dage inden Idas fødselsdag. For præcis 5 år siden var det Ida jeg skulle lære og kende og hjælpe med de forskellige udfordringer der er ved at bruge en ske. Nu er hun stor, og klarer det meste af hverdagen selv. 



“Time is free, but it is priceless. 
You can’t own it, but you can use it. 
You can’t keep it, but you can spend it. 
Once you’ve lost it, you can never get it back.”

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag